El professor/a ha de:
- Assegurar-se que tots tenen l’oportunitat de parlar.
- Tornar a reconduir la discussió si algú es surt
del tema.
- Prendre la paraula per tal de suplir moments de conflicte o
de silenci.
- Confirmar i avaluar les contribucions dels participants.
- Ajustar-se a una planificació preestablerta i concreta.
- Afavorir un bon ambient.
Exemples:
- Tot això pot fer-se clarificant, fent preguntes atrevides,
resumint, recolzant afirmacions. Per exemple es pot preguntar
als participants de quina forma poden aplicar aquells continguts
teòrics a la vida real. Les preguntes han de ser obertes,
que no donin lloc a contestar “sí” o “no”.
I el llenguatge que s’utilitzi ha d’incloure a tots
els participants, evitant reflexions negatives i estereotips.
- Els participants poden tenir informació que afegir al
que s’ha dit durant la videoconferència. Si hi ha
preguntes que ningú de la sala pot respondre, es pot escriure
la pregunta, qui la realitza i un cop es sàpiga la resposta
transmetre-la a tots.
|
També es pot dur a terme la dinàmica d'un debat:
- Assegurar-se que tots tenen l'oportunitat de participar.
- Escriure totes les idees a la pissarra perquè els altres
les llegeixin.
- En un principi millor clarificar aspectes que discutir punts
de vista.
- Utilitzar un llenguatge senzill.
- Utilitzar el llenguatge dels participants el més que
es pugui.
- Després d'anotar les idees, distribuir-les en un ordre
de prioritat i classificar-les.
Després de realitzar la videoconferència, demanar
als participants que posin en comú la seva experiència
i les activitats que ha realitzat. Així doncs, després
es podrà resumir els punts principals i qualsevol seguiment
necessari.
|