COM PORTAR A LA PRÀCTICA UNA VIDEOCONFERÈNCIA

El professor/a ha de:
  • Assegurar-se que tots tenen l’oportunitat de parlar.
  • Tornar a reconduir la discussió si algú es surt del tema.
  • Prendre la paraula per tal de suplir moments de conflicte o de silenci.
  • Confirmar i avaluar les contribucions dels participants.
  • Ajustar-se a una planificació preestablerta i concreta.
  • Afavorir un bon ambient.

Exemples:

  • Tot això pot fer-se clarificant, fent preguntes atrevides, resumint, recolzant afirmacions. Per exemple es pot preguntar als participants de quina forma poden aplicar aquells continguts teòrics a la vida real. Les preguntes han de ser obertes, que no donin lloc a contestar “sí” o “no”. I el llenguatge que s’utilitzi ha d’incloure a tots els participants, evitant reflexions negatives i estereotips.
  • Els participants poden tenir informació que afegir al que s’ha dit durant la videoconferència. Si hi ha preguntes que ningú de la sala pot respondre, es pot escriure la pregunta, qui la realitza i un cop es sàpiga la resposta transmetre-la a tots.

També es pot dur a terme la dinàmica d'un debat:

  • Assegurar-se que tots tenen l'oportunitat de participar.
  • Escriure totes les idees a la pissarra perquè els altres les llegeixin.
  • En un principi millor clarificar aspectes que discutir punts de vista.
  • Utilitzar un llenguatge senzill.
  • Utilitzar el llenguatge dels participants el més que es pugui.
  • Després d'anotar les idees, distribuir-les en un ordre de prioritat i classificar-les.
Després de realitzar la videoconferència, demanar als participants que posin en comú la seva experiència i les activitats que ha realitzat. Així doncs, després es podrà resumir els punts principals i qualsevol seguiment necessari.

<< Videoconferència: Com planificar
Videoconferència: Com avaluar >>