COM AVALUAR LA VIDEOCONFERČNCIA

Per avaluar la videoconferència hem de tenir en compte tres aspectes diferents:

  • D'una banda el contingut que ha estat tractat i que està reflectit als objectius.
  • D'altra banda el contingut pedagògic respecte l'ús de la metodologia en relació amb el medi.
  • I finalment el contingut tècnic, relacionat amb la transmissió i la qualitat dels sons i les imatges.

Segons el contingut propi de la sessió de videoconferència, podem fixar-nos en tres aspectes:

  • Quantitat d’aportacions: valorar el número d’aportacions de cada alumne.
    Exemple:
    • El professor estableix un mínim d’intervencions.
    • El professor valora en funció del número d’aportacions de cada alumne, sense establir uns mínims.
    • Etc.

  • Qualitat de les aportacions: es poden establir diferents criteris de qualitat.
    Exemple:
    • A través de les opinions dels alumnes es podria valorar si l’alumne ha assimilat i treballat els continguts.
    • Capacitat de justificar i argumentar les pròpies opinions (pot indicar un domini dels continguts si es treballa un tema relacionat amb aquests).
    • Relació de les aportacions amb la temàtica de la videoconferència
    • Si l’alumne aporta coneixements, informacions noves (pàgines web, informació de cursos, congressos, articles, etc.).
    • La creativitat de les aportacions.
    • Etc.

  • Implicació dels alumnes a la videoconferència
    Exemples:
    • Si els alumnes acudeixen a la cita de la videoconferència
    • Si el tutor ha d’intervenir o no per animar a la participació.
    • Etc.

<< Videoconferència: Com implementar
Weblogs: Definició i ús >>