Per avaluar la videoconferència hem de tenir en compte tres
aspectes diferents:
- D'una banda el contingut que ha estat tractat i que està
reflectit als objectius.
- D'altra banda el contingut pedagògic respecte l'ús
de la metodologia en relació amb el medi.
- I finalment el contingut tècnic, relacionat amb la transmissió
i la qualitat dels sons i les imatges.
Segons el contingut propi de la sessió de videoconferència,
podem fixar-nos en tres aspectes:
- Quantitat daportacions: valorar el número
daportacions de cada alumne.
Exemple:
- El professor estableix un mínim dintervencions.
- El professor valora en funció del número daportacions
de cada alumne, sense establir uns mínims.
- Etc.
|
- Qualitat de les aportacions: es poden establir diferents
criteris de qualitat.
Exemple:
- A través de les opinions dels alumnes es podria valorar
si lalumne ha assimilat i treballat els continguts.
- Capacitat de justificar i argumentar les pròpies
opinions (pot indicar un domini dels continguts si es treballa
un tema relacionat amb aquests).
- Relació de les aportacions amb la temàtica
de la videoconferència
- Si lalumne aporta coneixements, informacions noves
(pàgines web, informació de cursos, congressos,
articles, etc.).
- La creativitat de les aportacions.
- Etc.
|
- Implicació dels alumnes a la videoconferència
Exemples:
- Si els alumnes acudeixen a la cita de la videoconferència
- Si el tutor ha dintervenir o no per animar a la participació.
- Etc.
|
|