COM PLANIFICAR UNA VIDEOCONFERÈNCIA |
Per a planificar una videoconferència s'han de tenir en compte alguns aspectes:
Mitjançant la videoconferència podem realitzar:
- S'ha de quedar amb els participants a una hora i lloc determinat.
Quan arribin se'ls ha d'explicar què és una videoconferència i
que la interacció és una part molt important d'aquesta.
- És molt important estimular la interacció del grup. Es pot reservar
temps per fer discussions, debat, treball en grup, etc. I es podrien
dur a terme abans de començar, al descans o al finalitzar.
- Abans que comenci la videoconferència, es pot preguntar als
participants què esperen d'aquesta. Es pot fer una pluja i un
recull d'idees per tal de contrastar-les al finalitzar la videoconferència
i així avaluar si s'han complert les expectatives.
- Mentre es realitza la videoconferència, si es porta una dinàmica
de debat es pot animar als alumnes a participar.
Exemples:
- Planificar una videoconferència a nivell de conferència per
tal que els estudiants puguin accedir més fàcilment a professionals
experts en una temàtica concreta i que per raons de desplaçament
no poden venir físicament.
- Planificar una videoconferència en un moment donat per tal
que els alumnes puguin debatre sobre un tema determinat, des
d'espais físics diferents.
- Planificar una videoconferència per intercanviar opinions
amb els alumnes d'una altra universitat sobre una temàtica concreta.
- Etc.
|
- La durada que ha de tenir una videoconferència és variable.
Es recomana que duri entre 1 i 2 hores.
Exemples:
- Planificar una videoconferència d'una hora el dia 26 de novembre
a les 5h tarda.
- Etc.
|
- La temàtica que ha de tenir la videoconferència.
Exemples:
- Tema actual relacionat amb els continguts.
- Un tema dels continguts.
- Un tema proposat pels alumnes relacionat amb l'assignatura.
- Una situació de resolució de problemes.
- Etc
|
- El nombre de participants La quantitat de participants
en una videoconferència pot ser divers, des de un gran grup, un
grup petit o a nivell individual. I com a consegüent, els llocs
físics per a realitzar-la seran diferents. Així per exemple es
poden donar en:
|
|
|
Escriptori PC
|
Petit Grup
|
Sala Preparada
|
Si la comunicació a través de la videoconferència s'estableix
a nivell individual, es pot fer amb un PC.
En petit grup és interessant si es vol dur a terme tallers en
els quals la interactivitat sigui un factor molt important, ja
que es poden incorporar activitats interactives. Els participants
poden asseure's al voltant de taules, de manera que es vegin els
uns als altres.
Una sala de grans dimensions i amb les cadires disposades en una
mateixa direcció, cap a la pantalla, és útil per a fer conferències
o classes magistrals a través de la pantalla.
Exemples:
- En un grup de 45 alumnes, poden participar tots si és
una conferència realitzada per un expert.
- En un grup de 45 persones, fer agrupacions de 15 persones
canviant la temàtica a discutir per a cada videoconferència.
- Proposar projectes entre alumnes de diferents universitats
que impliqui l'exposició d'aquests i l'intercanvi d'idees
a través de la videoconferència. En aquest cas estarien
els grups classe de cada universitat en una sala a la
seva universitat corresponent i mitjançant la videoconferència
es podrien comunicar.
- Una situació de resolució de problemes.
- Etc.
|
|
|