COM AVALUAR L'AUDIOCONFERENCIA

Els aspectes que es poden avaluar són molt diversos i depenen del tipus d'audioconferència que es faci. Els elements que normalment s'han de tenir en consideració són les següents:

  • Continguts.
  • Material de recolzament.
  • Desenvolupament.
  • Organització.
  • Funcionament de la tecnologia.
  • Disposició de l’aula.
  • Coordinació.
  • Assoliment d’objectius.

Dins d’aquests elements que hem d’observar i avaluar és necessari tenir en compte també:

  1. La Quantitat d’aportacions que ha realitzat cada alumne.
    Exemple:
    • El professor estableix un mínim d’intervencions.
    • El professor valora en funció del número d’aportacions de cada alumne, sense establir uns mínims.
    • Etc.

  2. La Qualitat d’aquestes aportacions.
    Exemple:
    • A través de les opinions dels alumnes es podria valorar si l’alumne ha assimilat i treballat els continguts.
    • Capacitat de justificar i argumentar les pròpies opinions (pot indicar un domini dels continguts si es treballa un tema relacionat amb aquests).
    • Relació de les aportacions amb la temàtica de la sessió d’audioconferència
    • Si l’alumne aporta coneixements, informacions noves (pàgines web, informació de cursos, congressos, articles, etc.).
    • La creativitat de les aportacions.
    • Etc.

  3. Implicació dels alumnes a l’audioconferència
    Exemples:
    • Si els alumnes acudeixen a la cita de l’audioconferència
    • Si el tutor ha d’intervenir o no per animar a la participació.
    • Etc.

<< Audioconferència: Com implementar
Videoconferència: Definició i ús >>