COM PORTAR A LA PRACTICA L’AUDIOCONFERENCIA?

En la sessió d’audioconferència el professor/a o moderador/a ha de:
  • Presentar als diferents participants.
  • Fer una breu introducció del tema a tractar.
  • Assegurar que la comunicació sigui fluïda, que tots tinguin l’oportunitat d’expressar les seves idees.
  • Tornar a reconduir la discussió si preveu una desviació del tema
  • Prendre la paraula per tal de suplir moments de conflicte o de silenci.
  • Confirmar i avaluar les contribucions dels participants
  • Ajustar-se a una planificació preestablerta i concreta
  • Afavorir un bon ambient

Exemples:

  • Tot això pot fer-se clarificant, fent preguntes atrevides, resumint, recolzant afirmacions. Per exemple es pot plantejar als participants de quina forma resoldrien una situació relacionada amb el tema a la vida real. Les preguntes han de ser obertes, que no donin lloc a contestar “sí” o “no”. I el llenguatge que s’utilitzi ha d’incloure a tots els participants, evitant reflexions negatives i estereotips.
  • També es pot anotar les diferents idees que van sorgint i després distribuir-les per jerarquia, per temàtiques.
  • Tots els dubtes que s’hagin tingut durant la sessió d’audioconferència han de quedar aclarits al finalitzar la sessió, i en cas que algun no s’hagi entès s’ha de quedar que s’enviarà la solució a tots els participants, per tal d’informar-los.

Després de realitzar la sessió d’audioconferència, demanar als participants que posin en comú la seva experiència i les activitats que han realitzat. Així doncs, després es podrà resumir els punts principals i qualsevol seguiment necessari.


<< Audioconferència: Com planificar
Audioconferència: Com avaluar >>