En la sessió daudioconferència el professor/a
o moderador/a ha de:
- Presentar als diferents participants.
- Fer una breu introducció del tema a tractar.
- Assegurar que la comunicació sigui fluïda, que tots
tinguin loportunitat dexpressar les seves idees.
- Tornar a reconduir la discussió si preveu una desviació
del tema
- Prendre la paraula per tal de suplir moments de conflicte o
de silenci.
- Confirmar i avaluar les contribucions dels participants
- Ajustar-se a una planificació preestablerta i concreta
- Afavorir un bon ambient
Exemples:
- Tot això pot fer-se clarificant, fent preguntes atrevides,
resumint, recolzant afirmacions. Per exemple es pot plantejar
als participants de quina forma resoldrien una situació
relacionada amb el tema a la vida real. Les preguntes han de ser
obertes, que no donin lloc a contestar sí o
no. I el llenguatge que sutilitzi ha dincloure
a tots els participants, evitant reflexions negatives i estereotips.
- També es pot anotar les diferents idees que van sorgint
i després distribuir-les per jerarquia, per temàtiques.
- Tots els dubtes que shagin tingut durant la sessió
daudioconferència han de quedar aclarits al finalitzar
la sessió, i en cas que algun no shagi entès
sha de quedar que senviarà la solució
a tots els participants, per tal dinformar-los.
|
Després de realitzar la sessió daudioconferència,
demanar als participants que posin en comú la seva experiència
i les activitats que han realitzat. Així doncs, després
es podrà resumir els punts principals i qualsevol seguiment
necessari.
|