Tot i tractar-se d’una eina de comunicació sincrònica, el xat pot quedar gravat en un ordinador.
Per avaluar els xats podem basar-nos en diferents criteris:
- Quantitat d’aportacions: valorar el número d’aportacions de cada alumne.
Exemple:-
El professor estableix un mínim d’intervencions.
-
El professor valora en funció del número d’aportacions de cada alumne, sense establir uns mínims.
-
Etc.
|
- Qualitat de les aportacions: es poden establir diferents criteris de qualitat.
Exemples:-
A través de les opinions dels alumnes es podria valorar si l’alumne ha assimilat i treballat els continguts.
-
Capacitat de justificar i argumentar les pròpies opinions (pot indicar un domini dels continguts si es
treballa un tema relacionat amb aquests).
-
Relació de les aportacions amb la temàtica del xat.
-
Si l’alumne aporta coneixements, informacions noves (pàgines web, informació de cursos, congressos, articles, etc.).
-
La creativitat de les aportacions.
-
Etc.
|
- Implicació dels alumnes en el xat.
Exemples:-
Si els alumnes acudeixen a la cita del xat.
-
Si el tutor ha d’intervenir o no per animar a la participació.
-
Etc.
|
|
|