COM AVALUAR ELS XATS?

Tot i tractar-se d’una eina de comunicació sincrònica, el xat pot quedar gravat en un ordinador. Per avaluar els xats podem basar-nos en diferents criteris:
  1. Quantitat d’aportacions: valorar el número d’aportacions de cada alumne.

    Exemple:
    • El professor estableix un mínim d’intervencions.
    • El professor valora en funció del número d’aportacions de cada alumne, sense establir uns mínims.
    • Etc.

  2. Qualitat de les aportacions: es poden establir diferents criteris de qualitat.

    Exemples:
    • A través de les opinions dels alumnes es podria valorar si l’alumne ha assimilat i treballat els continguts.
    • Capacitat de justificar i argumentar les pròpies opinions (pot indicar un domini dels continguts si es treballa un tema relacionat amb aquests).
    • Relació de les aportacions amb la temàtica del xat.
    • Si l’alumne aporta coneixements, informacions noves (pàgines web, informació de cursos, congressos, articles, etc.).
    • La creativitat de les aportacions.
    • Etc.

  3. Implicació dels alumnes en el xat.

    Exemples:
    • Si els alumnes acudeixen a la cita del xat.
    • Si el tutor ha d’intervenir o no per animar a la participació.
    • Etc.

<< Xat: Com implementar
Diferències clau entre xat i debat >>