Per a planificar un xat s’han de tenir en compte alguns aspectes:
- El moment en què es vol realitzar el xat. És important tenir en compte que el xat requereix citar als
alumnes un dia i una hora concreta per a dur-lo a terme.
Exemples:-
Planificar un xat a l’inici del curs per a què els alumnes es presentin.
-
Planificar un xat per al moment en què es realitza algun mòdul en concret.
-
Planificar un xat al final del curs per a extreure conclusions.
-
Etc.
|
- La durada que ha de tenir el xat. Normalment, acostumen a durar entre 1 i 2 hores.
Exemples:-
Planificar un xat d’una hora el dia 26 de novembre a les 5h tarda.
-
Etc.
|
- La temàtica que ha de tenir el xat.
Exemples:-
Tema actual relacionat amb els continguts.
-
Un tema dels continguts.
-
Un tema proposat pels alumnes relacionat amb l’assignatura.
-
Una situació de resolució de problemes.
-
Etc.
|
- El nombre de participants en el xat. Degut al caràcter síncron del xat, és recomanable limitar-ne el número de participants per a afavorir una conversa dinàmica. Per tal de poder dur
un control de la dinàmica del xat, és aconsellable no sobrepassar-se d’un número aproximat de 15 participants.
Exemples:-
En un grup de 45 alumnes, es podrien fer agrupacions de 15 persones, i cada grup pot discutir en una “habitació”
diferent la mateixa temàtica del xat. Si el tutor vol estar-hi present i controlar la dinàmica és millor fer-ho
en moments diferents.
-
En un grup de 45 persones, fer agrupacions de 15 persones canviant la temàtica a discutir per a cada xat.
-
Proposar treballs en equip que impliquin utilitzar el xat per a realitzar-los.
-
Etc.
|
|
|