COM PORTAR A LA PRÀCTICA UN DEBAT? |
Per portar a la pràctica un debat en un curs virtual s’han de tenir en compte tres aspectes:
- Qui l’inicia. El debat pot ser iniciat pel tutor o pels alumnes.
Exemples de com iniciar un debat per part del tutor:-
Donar instrucció de què els alumnes iniciïn un debat sobre alguna temàtica de l’assignatura. Els alumnes trien el tema en concret.
-
Sobre un tema que indica el tutor, els alumnes han d’iniciar un debat.
-
Presentar una situació, una imatge, una cita,... que provoqui l’inici del debat.
-
A partir de la lectura d’un text.
-
Etc.
|
Exemples de com iniciar un debat per part de l’alumne:-
L’alumne utilitza el debat per exposar dubtes als companys.
-
L’alumne espontàniament proposa temes de debat.
-
L’alumne espontàniament aporta informació relacionada amb l’assignatura.
-
Etc.
|
- El rol del tutor. El tutor pot intervenir o no intervenir en el debat. Si intervé,
pot ser més o menys controlador, provocador, motivador, etc.
Exemples:-
El tutor intervé quan el debat es desvia de la temàtica proposada.
-
Anima als estudiants a expressar les seves idees.
-
Anima a discutir les idees expressades per altres.
-
Llança opinions polèmiques per animar la discussió.
-
El tutor no intervé.
-
Etc.
|
- Utilitzar el debat com a activitat d’ensenyament - aprenentatge.
Exemples:-
Llegir un article, fer un debat sobre el mateix i cada alumne fa un anàlisi crític de l’article
afegint les aportacions del debat.
-
Amb l’objectiu de crear una llista bibliogràfica sobre un tema, es realitzen grups de 5 persones
i cada una busca informació i la comparteix en el debat.
-
Construir un document, guió d’observació, fitxa,... a partir d’una lectura. Es fan grups de 5 persones
i cada membre presenta una proposta. Entre tots es discuteix per arribar a construir el document.
-
Abans d’iniciar un mòdul per tal d’avaluar els coneixements previs dels alumnes i introduir-los als continguts.
-
Etc.
|
|
|