L'avaluació pot basar-se segons el contingut i l'arquitectura.
Si avaluem el contingut s'ha de tenir en compte:
- La quantitat de les aportacions: valorar el número de publicacions i respostes de cada alumne.
Per exemple el professor pot establir un mínim d'intervencions.
- La qualitat de les aportacions: establint diferents criteris de qualitat.
Per exemple definint el caràcter de les aportacions (fetes amb documentació, fonamentació teòrica,
si aporta nous coneixements, noves informacions, la creativitat d'aquestes,...) i avalua en conseqüència
a aquest fet.
Si avaluem l'arquitectura:
En el cas de que el blog l'hagin creat els alumnes, es poden tenir en compte diferents aspectes.
Per exemple:
- Si ha sigut creat per ells mateixos o han utilitzar una eina com les que s'han especificat abans.
- Valorant el projecte "blog" identificant el format de la informació, l'ús d'enllaços interns i externs,
la navegació, la claredat la facilitació d'aprenentatge i consistència, les ajudes, la interactivitat, etc.
|
|